Actualitat

Tornar a portada

La participació a l’Escola Pia: un repte mundial

L’Escola Pia de Catalunya ja fa anys que treballa per, de mica en mica, ser una institució cada cop més participativa. En són exemples la formació de delegats, les Assemblees de les IE, els equips de treball, la reformulació dels lideratges en clau compartida amb el SUMMEM, el Consell de les IE, el Capítol Provincial, les Taules de Presència, etc. D’aquesta manera, Catalunya és una punta de llança de l’Escola Pia en aquest aspecte. Ara bé, el cert és que, si fem això, si hi ha aquest compromís institucional vers una cultura organitzativa basada en el diàleg i la deliberació, és perquè, a nivell mundial, l’Escola Pia també hi creu i també hi aposta, amb les dificultats que comporta la pluralitat cultural i històrica d’una institució amb més de 400 anys d’història, i present a 36 estats de 4 continents.

 

 

Com s’impulsa, doncs, la participació dins l’Escola Pia mundial? Bàsicament, a través de tres eixos:

 

Per tal d’impulsar aquests eixos, la Cúria General de l’Escola Pia, amb seu a Roma, compta amb un responsable específic per a l’àmbit de la participació. Des de fa un any, el responsable és Emmanuel Suárez, que compagina el càrrec amb la responsabilitat de ser també el Provincial de Mèxic. Emmanuel Suárez disposa, per a impulsar aquesta tasca, d’un equip de suport, el Secretariat General de Participació, format per membres de diversos països, amb qui es reuneix periòdicament. Finalment, cada província escolàpia (i Catalunya n’és una) té un o més responsables de participació, amb qui es fa la coordinació territorial.

 

De mica en mica anem avançant. Pot semblar que a pas lent, però des d’una perspectiva global, és impressionant veure com l’Escola Pia, arreu del món, des de la gran diversitat de cultures i de realitats, creu en aquesta opció, i es transforma a si mateixa per a ser cada cop més participativa i, per tant, més fidel a la seva missió.


·