Actualitat

Tornar a portada

De Papers a Papers 4.0

‘Papers’ salta a la xarxa. I es transforma en Papers 4.0. Deixa la taula de la sala de professors i passa a la seva bústia de correu electrònic.

Segons diu Bill Gates, “internet facilita la informació adequada, en el moment adequat i pel propòsit adequat”. I així, la nostra publicació va saltar a internet. Abans que ho fes, un equip del Secretariat va valorar el perquè (tecnologia per tecnologia o perquè sí, no té cap sentit) i com fer-ho. Es va pensar una proposta, respectuosa amb el medi ambient, més econòmica i en consonància amb els nous temps.

I des del primer dia, vam tenir clars alguns punts.

El nostre butlletí electrònic havia de respondre a necessitats detectades: fer arribar informació d’actualitat o del dia a dia des del Secretariat a tot els equips professionals; però també de manera transversal, entre equips; oferir el posicionament i opinió de la institució a tots els professionals que hi treballen; potenciar el sentit de grup més enllà del lloc concret de feina; reforçar el que uneix -atributs, polítiques, metodologies-.

El pes de la informació era important però érem conscients que els textos havien de ser concisos, breus, directes… Als nostres equips no els sobren hores per passar davant l’ordinador! Una publicació a la xarxa permet, a més, la participació i la interacció: donar veu als diferents col·lectius, recollir les seves opinions, els seus projectes i propostes. Tot plegat va engrescar-nos a fer el canvi.

El Papers 4.0 oferia la possibilitat de posar en marxa eines d’enviament i de  recollida de dades. Quantes persones obren l’e mail quan el reben?, quines són les primeres seccions que es llegeixen? Algú reenvia el butlletí? I com si es tractés d’una biblioteca o d’un arxiu, la web es va convertir en un repositori on els exemplars s’anaven endreçant per a la història i la consulta.

En el disseny vam escollir…
• la senzillesa
• la brevetat
• la funcionalitat
• la netedat
• la claredat
• l’impacte d’un cop d’ull
• l’objectiu informatiu i comunicatiu
• l’atractiu en detriment de propostes més elaborades, més modernes, amb més prestacions tecnològiques, més conceptuals, més carregades, més complexes d’ús…

De totes maneres, com diu un altre dels pares del 2.0 o del 3.0 o… “de vegades, quan s’innova, es cometen errors. És millor admetre-ho ràpidament i continuar amb altres innovacions”. Steve Jobs dixit.

I nosaltres continuem.

 

 


·